Opdracht: Logistiek personeel: technische dienst
Zorg voor het materiële van de verschillende paviljoenen en het domein: beheer, onderhoud, herstellingen en optimalisering.
Profiel:
Mogelijke diploma(’s) en bijscholingen:
· Basisopleiding : (kwalificatie)getuigschrift van het hoger of lager technisch of beroepsonderwijs.
· Speficieke opleiding of bijscholing in technisch onderhoud, allerhande herstellingen, veiligheid en gezondheid, …
Vereiste anciënniteit (in de sector): geen
Kennis en vaardigheden :
· Goede kennis van en vaardigheden w.b. allerhande herstellingen en onderhoud van domeinen en huizen;
· Zelfstandig kunnen werken, werk kunnen plannen, weekplanning kunnen opstellen, prioriteiten kunnen stellen, … soepel kunnen omgaan met de prioriteiten die moeten gelegd worden;
· Kunnen samenwerken;
· Kennis van algemene pedagogische aanpak en gezinsgerichte werking;
· Discreet kunnen omgaan met gekregen/gezien/gehoorde informatie.
Plaats in de organisatie :
· Valt rechtstreeks onder de personeelsverantwoordelijke.
Bevoegdheden en verantwoordelijkheden :
· Verantwoordelijk voor het praktisch beheer en het onderhoud van de verschillende paviljoenen en het domein, van het werkgerief, van het werkhuis en van het rollend materieel;
· Medeverantwoordelijkheid voor de veiligheid (en de hygiëne) van de verschillende paviljoenen en het domein.
· Bevoegd om in alle lokalen te komen in functie van onderhoud of herstellingen, zonder de goede werking van de voorziening te storen;
· Bevoegd om (zorgwekkende, praktische, ..) bemerkingen, die hij opmerkt bij het onderhoud, door te geven aan de desbetreffende verantwoordelijken (begeleiders van de groep, personeelsleden van de burelen, directie, …);
· Verantwoordelijk om zijn werk zodanig te regelen dat prioriteiten (bv. dringende herstellingen) op elk moment kunnen uitgevoerd/gepland worden;
· Verantwoordelijk om zijn werk op een soepele manier te regelen zodat het onderhoud/de herstellingen niet te erg lijden onder korte verlofperiodes of andere taken die, door de directie of haar aangestelde, gevraagd worden (bijvoorbeeld bij verlof of ziekte van andere logistiekers);
· Verantwoordelijk om de nodige informatie te verzamelen en, geordend, bij te houden om een goed, economisch en verantwoord praktisch beheer van de paviljoenen en de domeinen te verzorgen;
· Bevoegd om de nodige aankopen te doen in functie van het noodzakelijk onderhoud en herstel of op vraag van anderen.
· Verantwoordelijk voor het onderhoud en de zorg voor het domein/de tuin (bv. de veiligheid).
Concrete taken :
· Coördinatie, planning, uitvoering en controle … van het onderhoud en de nodige herstellingen van het hele domein, alle toestellen, fietsen en machines en alle paviljoenen.
· Bijhouden en ordenen van alle noodzakelijke technische, controle- en onderhoudsinfo, bijvoorbeeld:
· Opnemen en controles van (leveringen van) water, elektriciteit, waterontharder, brandblusapparaten, gas,….
· Aankopen van sleutels, klein onderhoudsmateriaal, …
· Herstellingen aan fietsen,
· Bijhouden van checklists en tijdsschema’s in functie van onderhoud, technische controle-instanties en brandveiligheid: elektriciteit, water, tv-distributie, branddetectie, …
· Regelmatige controle van het hele domein en alle paviljoenen in functie van veiligheid. Noodzakelijke acties ondernemen, op het niveau van de voorziening, om in orde te zijn met de brandveiligheid;
· Opvolgen van de klusjeslijsten en de risico-analyses van de groepen;
· Onderhoud en zorg voor het hele domein en het bos (inbegrepen tuin van Herent en Denoek): gras maaien, hagen snoeien, controle op (gevaarlijke) voorwerpen of veiligheid, orde in het domein, … Regelmatige controle van het hele domein i.f.v. veiligheid;
· Schilderen en behangen in de verschillende paviljoenen i.s.m. de begeleiders;
· Organiseren en plannen van de zorg voor het vuilnis: sorteren, regelmatig ophalen, onderhoud container, …;
· Onderhoud van de bar;
· Doorgeven van opgemerkte defecten aan de desbetreffende verantwoordelijken; bv. van noodzakelijke aandachtspunten i.v.m. de veiligheid aan de directie, van (pedagogische) aandachtspunten i.v.m. een kind/jongere aan de begeleiders, …;
· Beheer en eigen voorraden en aankopen van noodzakelijk materiaal;
· Offertes vragen in functie van duurdere aankopen van werktuigen en toestellen;
· Een duidelijk technisch-praktisch advies formuleren indien hierom gevraagd wordt door directie of teamverantwoordelijken;
· Informatie inwinnen in verband met de verbetering van de infrastructuur van de paviljoenen en de domeinen;
· Begeleiden van jongeren die, vanuit een pedagogisch perspectief, technische werkopdrachten uitvoeren, in samenwerking en in overleg met de begeleiders en de directie;
· Begeleiden van stagiaires logistiek.
Relaties met andere functies w.o. overlegorganen
· Samenwerken en concrete werk afspreken met de begeleiders verantwoordelijk voor het materiële en de veiligheid van de verschillende paviljoenen;
· Samenwerken met de collega van de technische dienst en met de teamleden van de verschillende teams;
· Overleg met collega technische dienst in functie van permanentie tijdens kantooruren (bv. afspreken van verlof) en verdeling van het werk;
· Samenwerken met de andere logistiekers in functie van het vlot invullen van verlofdagen en –periodes van collega’s;
· Regelmatig overleg- en infovergadering met de verschillende logistiekers;
· Aanwezig op het LAO;
· Indien nodig : aanwezig op een algemene personeelsvergadering.